خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ و بهینه سازی وب سرور آپاچی Apache

کانفیگ و بهینه سازی وب سرور آپاچی Apache

1x1.trans کانفیگ و بهینه سازی وب سرور آپاچی Apache

وب سرور آپاچی مختص سرورهای لینوکس میباشد و در دهه اخیر بدون شک محبوبترین وب سرور دنیا بوده است.

آپاچی از رقیب بعدی خود مایكروسافت، دو برابر بیشتر وبگاههای دنیا را تسخیر كرده است. این نه فقط به خاطر رایگان بودن آن میباشد بلكه به علت متن باز بودن آن نیز است كه امكان ارزیابی آن را به هر كس میدهد. به همین علت نیز بسیار قابل اطمینان تر است.
آپاچی به راحتی به هر صورت و در هر اندازه ای قابل استفاده است . میتوانید تنها یك صفحه شخصی یا یك وبگاه با میلیونها بازدیدكننده با آن برپا سازید . با آپاچی میتوانید فایلهای ایستا روی وب سرویس دهید یا از خروجی های سفارشی برنامه های دیگر استفاده كنید.
آپاچی رایگان است . یك كاربر علاقمند میتواند متن آن را بار گذاری كرده و مطابق میل خود آن را تغییر دهد . نتیجه مزایای فراوان آپاچی واضح است . در حدود 75 بسته نرم افزاری به عنوان كارگزار وب وجود دارند. میزان استفاده از آنها ماهیانه توسط Netcraft اندازه گیری میشود. اندازه گیری انجام شده در ماه جولای 2002 نشان داد نزدیك دو سوم از وبگاههای فعال را آپاچی تشكیل می دهند.

1x1.trans کانفیگ و بهینه سازی وب سرور آپاچی Apache

حال چرا بین این همه نام، نام این وب سرور کاربردی و محبوب را آپاچی گذاشته اند؟؟؟ طبق آنچه که در بخش FAQ سایت پروژه آپاچی نگاشته شده است، این نام به احترام قبیله آمریکایی تبار Apache (آپاچی) و به احترام مهارت های قهرمانانه آنها در جنگاوری و استراتژی انتخاب شده است. پیش از این گمان بر آن بود که نام آپاچی جناسی از عبارت A Patchy Server است، چرا که مجموعه ای از مکمل ها (تکه ها: Patch) نرم افزارها بود اما با این حساب این گمانی غلط می باشد. مستندات رسمی نیز تعاریف بسیار زیادی از این نام ارائه داده اند اما  Brian Behnlendorf، یکی از بنیان گزاران آپاچی در گزارش سال 2000 موضوع را صراحتاً اینگونه بیان می کند که:

(( این نام به معنای واقعی کلمه به صورت ناگهانی و غیرمنتظره ای انتخاب شد. ای کاش می توانستم بگویم که این موضوع یک واقعه فوق العاده بود اما واقعاً ان ناگهانی بود. من این نام را بر روی کاغذ نوشته بودم و ماه ها بعد زمانی که پروژه آغاز شد، من این صفحه را به مردم نشان دادم و گفتم: (نظرتون راجع به اون چیه؟؟) و یکی گفت که آن ها این نام را دوست دارند و و واقعاً جناس جالبی است و من گفتم:(جناس؟ منظورت چیه؟) و او پاسخ داد که: (خوب، ما در حال ایجاد یک سرور با مجموعه ای از Patch های نرم افزاری هستیم، درسته؟ خوب پس اون A Patchy Web Server [معادل مفهومی: یک وب سرور بخش بخشی] است و من پاسخ دادم: (اوه، بسیار عالی…) … و زمانی که من خودم به این نام فکر کردم متوجه شدم که…)). هنگامی که نرم افزار آپاجی در حال اجرا هست، پروسه آن معمولاً به نام httpd می باشد که نمایش مختصر HTTP Daemon می باشد.

آپاچی ماژول ها و تنظیمات بسیار زیادی دارد که اگر تنظیم صحیح و اصولی انجام شوند هم سرعت خوبی در سایت ها تجربه خواهید کرد و هم امنیت بسیار مناسبی در سرور شما حاکم خواهد بود.

لازمه کانفیگ وب سرور apache داشتن دانش فنی لینوکس و تجربه کافی و آشنایی با ماژول های این وب سرور میباشد.

در صورتیکه نیاز به کانفیگ وب سرور apache خود دارید با تیم فنی nginxweb تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن بسته به نیاز شما وب سرور apache شما کانفیگ و بهینه سازی شود.

جهت تماس از صفحه اصلی سایت میتوانید هم بصورت تلفنی و هم بصورت پشتیبانی آنلاین و هم بصورت تیکت در بخش فنی در تماس باشید

امتیاز 5.00 ( 21 رای )
اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز