خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ وب سرور لایت اسپید Litespeed

کانفیگ وب سرور لایت اسپید Litespeed

1x1.trans کانفیگ وب سرور لایت اسپید Litespeed

وب سرور لایت اسپید یکی از وب سرورهای مشهور غیر رایگان است که طرفداران زیادی دارد.

لایت اسپید در واقع نسخه بهینه شده وب سرور آپاچی می‌باشد که در بهترین نحو بهینه شده است و امکانات خوبی نیز به این وب سرور اضافه شده است که مشهودترین آن کنترل پنل آن می‌باشد که امکان مدیریت بر وب سرور را فراهم می‌کند:

1x1.trans کانفیگ وب سرور لایت اسپید Litespeed

لایت اسپید در ایران نیز طرفداران زیادی دارد و شرکت‌های هاستینگ زیادی در سرورهای پر بازدید خود از این وب سرور استفاده می‌کنند و دلیل اصلی پرطرفدار بودن آن سرعت بسیار خوب آن و سازگاری کامل آن با وب سرور apache و سایت ها و اسکریپت های مختلف و پشتیبانی از کدهای مختلف می‌باشد.

شرکت LiteSpeed واقع در New Jersey کشور امریکا یکی از شرکت‌های پیشرو در خدمات وب سرورها و امنیت سرورهای میزبانی وب می‌باشد. این شرکت اوایل سال ۲۰۰۲ توسط یک تیم از مهندسان به رهبری George Wang تأسیس شد.
تیم توسعه هسته لایت اسپید متخصص در طراحی نرم افزار سرور و دارای سالها تجربه در مأموریت حیاتی توسعه نرم افزار و فن آوری های لایت اسپید مفتخر است که هنوز به صورت مستقل و خصوصی کار می‌کند
شعار این شرکت به این صورت می‌باشد که خرید سخت افزار قوی تر برای حل مشکلات کارساز نیست و مقرون به صرفه نمی‌باشد. آنها بر این باور هستند که در صورت استفاده از این وب سرور مناسب شما تا حد بسیار بالای نیاز به خرید سرور با منابع بیشتر جهت رفع کمبود های خود نخواهید داشت.

وب سرور لایت اسپید در چند سال اخیر بسیار گسترش یافته است.
لایت اسپید عملکرد و مقیاس پذیری فوق العاده بالایی دارد و تقریباً سرعتش شش برابر سریع تر از آپاچی است. برای محتواهای ایستا یا استاتیک لایت اسپید از thttpd, boa و TUX استفاده می‌کند و برای محتوای پویا یا دینامیک لایت اسپید تا ۵۰% سریع تر در سرویس های نوشته شده در php است نسبت به آپاچی و این به دلیل استفاده از mod_php است که در این وب سرور استفاده شده. از ورژن ۳ لایت اسپید به بعد این سرویس همواره کنار وب هاستینگ ها بوده و از کنترل پنل های سی پنل دایرکت ادمین و … پشتیبانی می‌کند. همچنین لایت اسپید بهترین انتخاب برای هاستینگ اشتراکی می‌باشد زیرا هم از سرعت بسیار بالا و هم از امنیت خوبی برخوردار است.
این وب سرور از CGI, FastCGI, LSAPI, PHP, Servlet/JSP پشتیبانی می‌کند و قابلیت پشتیبانی Apache compatible URL rewrite engine را دارد و از نظر امنیتی به Anti-DDoS و Deny any buffer-overrun attempts و System overloading prevention مجهز است.

ویژگی های لایت اسپید:

۱- قابلیت های استثنایی:

CGI, FastCGI, LSAPI, PHP, Servlet/JSP, Proxy
SSL, IPv4, IPv6
بهترین پشتیانی از Ruby on Rail
قابلیت‌های آپاچی و پشتیبانی از .htaccess
قابلیت فیلترینگ mod_security
قابلیت موتور URL آپاچی
افزونه سرور MS FrontPage

۲ – سرعت

تا ۹ برابر سریع تر از آپاچی
افزایش عملکرد php تا ۵۰%
بهترین عملکرد Ruby on Rail
۳ برابر سریع تر از آپاچی در ssl
cgi های مؤثر
بهترین عملکرد perl
شتاب سخت افزاری ssl

۳- رابط کاربری

نصب آسان
نصب اتوماتیک php
مدیریت سرور ساده از طریق GUI
Real-time service monitoring
بروز رسانی اتوماتیک
تنظیمات قالب هاست مجازی

۴ – امنیت

دقیق ترین درخواست اعتبار سنجی http
لغو همه buffer-overrun ها
Anti-DDoS
جلوگیری از System overloading
CGI/FCGI/LSAPI/PHP/RUBY suEXEC
هاست های مجازی

۵ – قابل اعتماد

مشاهده Dog monitoring
بازیابی سرور از قطعی های ناگهانی
down time نزدیک به صفر در ریستارت های مطبوع

در صورتیکه نیاز به کانفیگ و بهینه سازی وب سرور لایت اسپید بر روی سرور خود را دارید با تیم nginxweb تماس بگیرید تا در کمترین زمان و بهترین کیفیت این وب سرور بر روی سرور شما نصب و کانفیگ شود و بهترین کیفیت را تجربه کنید. راههای ارتباط با ما در منوی سمت راست سایت مشخص می‌باشد.

امتیاز 4.50 ( 12 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

  1. تشکر از قرار دادن این آموزش

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز