خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ کش سرور Varnish Cache

کانفیگ کش سرور Varnish Cache

1x1.trans کانفیگ کش سرور Varnish Cache

 

وقتی از حرف از میزبانی پربازدید به وسط میاید بحث کانفیگ سرور و نوع وب سرور مورد استفاده یک طرف قضیه میباشد و بحث کش سرور کمکی برای هندل درخواست های روی سرور سمت دیگر است . از معروفترین کش سرور های استاتیک (static cache server) میتوان به Varnish Cache اشاره نمود که مورد استفاده تعداد زیادی از سایت های معروف دنیا نیز میباشد.

وارنیش از دیگر اپلیکیش های سروری هست که در سایت هایی که طراحی کردم از ان استفاده شده است.

وارنیش کش varnish cache یک شتاب دهنده HTTP هست که طراحی شده است برای وب سایت های داینامیک با بازدید بسیار بالا.

Varnish بر خلاف کش سرور های دیگری مثل Squid که برای HTTP و SMTP و FTP به کاربرده می شود. به طور تخصصی بر روی HTTP متمرکز شده است.

وارنیش منبع باز است، تحت دو مجوز BSD منتشر شده است. نسخه 1.0 از وارنیش در سال 2006 منتشر شد. وارنیش 2.0 در سال 2008 منتشر شد، و وارنیش 3.0 در سال 2011 منتشر شد.

پروژه وارنیش توسط یک روزنامه آنلاین نروژی آغاز شده است. به زبان C نوشته است و برای سیستم عامل های یونیکس طراحی شده است البته باید بگم که وارنیش قابلیت نصب بر روی همه سیستم عامل های معروف را دارد.. توسط Poul-Henning Kamp, توسعه داده می شود.

اطلاعات در  وارنیش در حافظه رم سیستم ذخیره می شود.و سپس تصمیم می گیرد که چه اطلاعاتی در حافظه رم و چه اطلاعتی به هارد سیستم انتقال پیدا کند.

وارنیش با هر اتصال بک ترد جداگانه اختصاص می دهد تا وقتی که به محدودیت تعداد کانکشن برسدو همپچنین درخواست های ورودی جدید را در صف سر ریز قرار

می دهد.

1x1.trans کانفیگ کش سرور Varnish Cache

وارنیش برای پیکربندی خود از ساختار فایلی با پسوند VCL استفاده می کند که  به وسیله زبان C اسکریپت نویسی برایش انجام می شود

Varnish همچنین از  load balancing و round robin به خوبی پشتیبانی می کند.

قابلیت نوشتن پلاگین ها برای وارنیش از جمله مزایای بسیار خوب ان هست که شما با نوشتن و یا استفاده از ماژول های نوشته شده برای وارنیش می تونید به خیلی از نیازهای خود جواب بدهید از جمله ماژول های معروف می توانم به Vanirsh security را نام ببرم.

پشیبانی از ESI

فشرده سازی GZIP و استخراج او

و قابلیت های بسیار دیگر

وارنیش باتوجه به ساختاری که دارد و قابلیت برقراری ارتباط بسیار موثر و عالی در سایت های دروپال بسیار طرفدار دارد و در اکثر سایت های دروپالی پربازدید یک پای ثابت هست

سایت اصلی دروپال برای پاسخگویی به بازدید بسیار بالایش از وارنیش استفاده می کند

در اکثر سایت های پربازدیدی که خودم کار کارده ام از وارنیش برای بالا بردن سرعت پاسخگویی استفاده

در وب سایت العالم وارنیش در زمانی که به این سایت حملات شدیدی می شد بسیار فوق العاده عملکرد و بدون اینکه منابع سرور درگیر باشد و … به خوبی از پس 600 مگابایت پهنای باید لحظه بر آمد و شخصا شاهد چنین ترافیکی بودم. در زمانی که به سایت حمله می شود نقش وب سرور خیلی مهم هست و وارنیش به عنوان یک شتابدهنده برای انجین ایکس به عملکرد عالی دارد.

البته باید ذکر کنم که وارنیش اگر به خوبی کانفیگ نشود مشکلات بسیاری رو برای سایت شما به وجود می اورد

از جمله این مشکلات برای سایت هایی بیشتر نمایان می شود که سایت شما در لحظه در حال بروزرسانی هست و مطالب صفحات شما تغییر پیدا می کند بیشتر نمود می کند واین هم دلیلش این هست که وارنیش صفحات سایت شما رو در کش خودش ذخیره می کند تا در درخواست های بعدی بدون وقفه و فراخوانی وب سرور بتواند پاسخگوی درخواست ها باشد.

1x1.trans کانفیگ کش سرور Varnish Cache1x1.trans کانفیگ کش سرور Varnish Cache

این کش سرور قابلیت sync شدن با apache و nginx را نیز دارد و کانفیگ و تنظیمات آن نیازمند تجربه بالا و دانش فنی بروز دارد. در صورت عدم کانفیگ صحیح این کش سرور با مشکلات زیاد و error های مختلف در سایت ها مواجه خواهید شد. تیم فنی Nginxweb با سالها تجربه در این زمینه میتواند به بهترین نجو این cache server را بر روی سرور شما نصب – کانفیگ و راه اندازی نمایید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با ما در تماس باشید.

امتیاز 4.69 ( 16 رای )
اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز