خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

1x1.trans کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

امروز بخش عظیمی از درآمد شرکت های ارائه دهنده خدمات سرور و هاست فروش سرور مجازی VPS میباشد. برای ارئه سرور مجازی نیازمند مواردی هستش که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

1- سرور اختصاصی قوی با رم بالای 16 گیگا بایت و پردازنده 4 هسته ای به بالا

2- داشتن هارد قوی با i/o buffer مناسب و سرعت بالا در سرور برای حفظ کیفیت سرورهای مجازی

3- نصب و تنظیم مجازی ساز بر روی سرور

4- داشتن دستکم 4 آیپی آزاد بر روی سرور برای اختصاص دادن به سرورهای مجازی

1x1.trans کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

یکی از محبوب ترین مجازی سازهای دنیا که طرفداران زیادی در سراسر جهان و همینطور کشور ما دارد Vmware (وی ام ویر) نام دارد.

vmware یک نرم افزار برای مجازی سازی (virtualization) و ارائه سرویس های cloud میباشد.که توسط یک شرکت امریکایی اولین بار در سال 2004 منتشر گردید و این نرم افزار قدرتمند قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های  Microsoft Windows, Linux, and Mac OS X را دارا میباشد.

نرم افزار vmware برای سرورها با نام های  VMware ESX و VMware ESXi شناخته میشود.

در واقع مجازی ساز vmware امکان ساخت سرورهای مجازی مستقل با منابع تعیین شده را برای شما میسر میکند یعنی میتوانید منابع سرورتون را تقسیم کنید و چندین سرور مجازی ایجاد نمایید.

1x1.trans کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

هر کدام از سرورهای مجازی ساخته شده میتواند سیستم عامل مستقل و دلخواه شما را داشته باشد و همینطور میزان cpu و ram و فضای هارد را برای هر کدام تعریف و مشخص نمایید که کارکرد یک سرور مابقی سرورها را مختل نکند.

از مهمترین قابلیت های استفاده از مجازی ساز VMware استفاده از قابلیت VMware Distributed Resource Scheduler می باشد که اساس کار آن به این صورت می باشد که اگر بر روی یکی از سرورهای فیزیکی(ESX Server) چندین ماشین مجازی Virtual machine)) داشته باشیم و منابع این سرور(RAM,CPU) بر روی آنها به نسبت معین مشخص شده باشد و حال یکی از ماشین های مجازی دچار کمبود RAM و یا CPU شود، در حالیکه بقیه ماشین های موجود بر روی همان ESX Server از تمامی RAM و CPU اختصاص یافته خود استفاده نکرده اند، با استفاده از این تکنولوژی در کسری از ثانیه RAM و CPU لازم برای ماشین مجازیی که دچار کمبود منابع سیستمی شده است قرض گرفته می شود و پس از پایان کار دوباره آن را در اختیار سایرین قرار می دهد.حال اگر بر روی همان سرور فیزیکی منابع سیستمی مورد نیاز یافت نشد با کمک یکی دیگر از قابلیت های VMware به نام Vmotion، سیستم عامل ماشین مجازی مذکور به یکی دیگر از سرورهای فیزیکی دیگر که منابع آزادی دارد منتقل می شود.تمامی مراحل ذکر شده به صورت اتوماتیک بوده و هیچ وقفه ایی در ان وجود ندارد.

1x1.trans کانفیگ و نصب مجازی ساز Vmware

برای آشنایی بهتر با مجازی سازر vmware دانستن اطلاعات زیر و آشنایی با این اصطلاحات الزامی میباشد.

ESX چیست؟

ESX یکی از محصولات VMware است که بارزترین مشخصه آن، این است که به صورت مستقیم بر روی سخت افزار نصب می گردد و دیگر نیازی به یک OS رابط نمیباشد، که در سرعت کارکرد سیستم بسیار موثر است

VSphere Client چیست؟

همانگونه که در بالا مشاهده می کنید خود نرم افزار ESX به صورت CLI است. بنابراین برای مدیریت ماشین های مجازی از نرم افزار VSpher Client استفاده می گردد

Vcenter چیست؟

نرم افزاری که VSphere را مدیریت مینماید و برای کلاستر کردن هاست ها به آن احتیاج است را Vcenter می گویند

Vmotionچیست؟

یکی از بهترین و جذاب ترین قابلیت هایی که Vsphere در اختیار ما قرار میدهد این است که ما میتوانیم یک VM را در حالی که روشن است و در حال سرویس دهی است از روی یک سرور فیزیکی (ESX) به روی یک سرور فیزیکی دیگر بدون هیچ Down Time ببریم.

Storage Vmotion چیست؟

یکی دیگر از امکانات جالب Vsphere همین امکان آن است که شما را قادر میسازد یک ماشین مجازی را در حالیکه روشن و در حال سرویس دهی است از روی یک Storage (جایی که محل قرارگیری ماشین های مجازی است) بر روی یک Storage دیگر انتقال دهد.

Distributed Power Manager(DPM) چیست؟

با توجه به وضع کنونی و اهمیت و صرفه جویی در برق مصرفی دیتا سنترها این تکنولوژی بسیار می توان کارامد باشد.اساس کار این تکنولوژی به این صورت می باشد که پس از پایان ساعات کاری که بار بر روی سرورها کم می شود، به صورت اتوماتیک آنها را به یک یا چند ESX Server مشخص منتقل مینماید و بقیه ESX ها را تا زمانی که دوباره بار کاری زیاد شود(فردا صبح)به صورت Stand by نگه دارد.این کار تاثیر زیادی در میزان برق مصرفی خواهد گذاشت همچنین عمر سرورها را هم افزایش خواهد داد.

در صورتیکه سرور اختصاص دارید و مایلید مجازی سازی بر روی آن انجام شود و برای ارائه خدمات سرور مجازی میخواهید استفاده نمایید مراجل نصب تنظیم و کانفیگ و ایمن سازی Vmware را کارشناسان با با دانش فنی و سالها تجربه کافی در مدیریت سرور برای شما انجام خواهند داد. لذا اگر مایل به دریافت این خدمات هستید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت کانفیگ درخواستی شما انجام گردد.

امتیاز 5.00 ( 8 رای )
اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز