خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » کانفیگ سرور » افزایش سرعت سرور و سایت

افزایش سرعت سرور و سایت

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

امروز همه کسانی که وب سایت دارند و یا سروری را برای میزبانی سایت های خود اختصاص داده اند بزرگترین دغدغه ای که دارد بحث سرعت لود سایت و سرور می باشد. مسلما هرچه سایت های روی سرور شما سریعتر لود شود شما و مشتریان شما رضایت بیشتری خواهند داشت.

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

در بحث سرعت لود سایت های روی یک سرور فاکتورهای زیادی مهم هستند از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کیفیت سخت افزار سرور و منابع سرور:

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

هرچه سروری که شما استفاده میکنید برای میزبانی سایت ها قوی تر و سخت افزار بهتری داشته باشد سرعت لود سایت های شما بهتر خواهد بود. استفاده از سخت افزار های Enterprise و قطعات با کیفیت بالا مانند هارد های دور بالا (SSD – SAS)  و پردازنده های قوی چند هسته ای با قابلیت Multi Task و پورت مناسب سرور میتواند تا حد زیادی سرعت لود سایت های روی سرور را افزایش دهد. مثلا حتی با کانفیگ پیش فرض و وب سرور apache هم که حساب کنید یک سرور که دارای هارد دیسک SSD است سرعت لودی دستکم 3 برابر سریعتر از سروری که دارای هارد SATA میباشد را دارا خواهد بود .

2- کیفیت پورت شبکه سرور:

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

مسلما هر چقدر پورت شبکه ای که سرور در دیتاسنتر از طریق آن به اینترنت متصل شده است و میزان پهنای باند دیتاسنتر مذکور بیشتر باشد سایت ها سرعت بهتری خواهد داشت و مخصوصا در بحث میزبانی پر بازدید که دائما پورت درگیر میباشد این مسئله محسوس میباشد و احساس خواهد شد

3- کانفیگ سرور:

%name افزایش سرعت سرور و سایت

بسته به نوع سایت های روی سرور کانفیگ یک سرور بسیار مهم است. انجام یک کانفیگ صحیح و اصولی و استاندارد و انتخاب و بهینه سازی سرویس های مهم سرور و استفاده از وب سرورهای قوی و حذف سرویس های غیر ضروری همگی در کاهش لود سرور و افزایش سرور سایت ها تاثیر چشم گیری دارند. یک کانفیگ غیر اصولی میتواند تا حد زیادی منابع سرور شما را هدر دهد و نتوانید از حداکثر قدرت سرور خود استفاده کنید.

4-  بهینه بودن سایت های میزبانی شده روی سرور:

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

اسکریپت هایی که روی سرور در سایت ها استفاده می شوند باید بهینه و Optimize شده باشند و فشار های بی دلیل به php و mysql سرور وارد نکنند. استفاده از اسکریپت های بهینه و مطلوب تا حد زیادی باعث کاهش فشار روی سرور و افزایش سرعت سایت و سرور خواهد شد. گاهی دیده میشود یک وب سایت تمامی منابع سرور را به خود مشغول میکند و گاهی همان سرور برای میزبانی 100 سایت میتواند براحتی کار کند و این مسئله به میزان بهینه بودن اسکریپت سایت ها بستگی دارد.

5- بررسی روزانه وضعیت سرور و مانیتورینگ سرور:

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

سرور مانند یک ماشین می ماند . برای مثال اگر فقط بنزین داخل خودرو بریزید و حرکت کنید و توجهی به موتور و وضعیت فنی ماشین خود نداشته باشید مسلما یک جا شما را با مشکل مواجه میکند و سلامت موتور ماشین نیز به خظر می افتد. سرورهای سایت های پر بازدید و مشهور دارای مدیر سرور اختصاصی میباشند که این مدیر سرور وظیفه بررسی روزانه سرور و سایت و رفع مشکلات و حملات و انجام بهینه سازی های مختلف روی سرور را دارد. سروری که به حال خود رها شود هیچگاه ثبات کاری کافی نخواهد داشت و سرعت سایت ها و کیفیت آنها ثابت نخواهد بود.

6- رعایت تناسب در میزان سایت میزبانی شده با منابع سرور:

1x1.trans افزایش سرعت سرور و سایت

اگر سرور شما دارای منابع محدودی است نباید بیش از توان منابع سرور روی این سرور سایت میزبانی کنید. حتی قوی ترین سرورها نیز با استفاده زیاد از منابع و ایجاد بیش از حد مشتری روی سرور که در اصطلاح Overselling گفته میشود با مشکل مواجه خواهند شد و سایت ها با سرعت کمتری کار خواهند کرد. پس سعی کنید همیشه برای هر سرور سقفی در نظر بگیرید و بیش از آن سقف تعیین شده سایت روی سرور میزبانی نکنید.

در نهایت با رعایت موارد فوق میتوانید سرعت سایت های روی سرور خود را همیشه در بالاترین حالت نگهدارید و مشتریان نیز رضایت کامل از سرویس شما داشته باشند.

اگر سروری دارید که احساس میکنید سرعت کافی ندارد و کند است و نیاز دارید که سرور بصورت تخصصی بررسی شود و مشکلات سروری مشخص شود با ما تماس بگیرید. کارشناسان Nginxweb با دانش فنی بالا و تجربه کافی سرور شما بررسی خواهند کرد و در صورت نیاز به کانفیگ سرو شما را بهینه سازی و کانفیگ خواهند کرد که به طرز محسوسی سرعت سایت های سرور شما افزایش خواهد یافت. ما بهترین راهکار ها را برای کاهش منابع مصرفی سرور شما و افزایش سرعت سایت های شما خدمتتان ارائه خواهیم داد.

امتیاز 4.20 ( 5 رای )
اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز