خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ وب سرور انجین ایکس Nginx

کانفیگ وب سرور انجین ایکس Nginx

1x1.trans کانفیگ وب سرور انجین ایکس Nginx

 

در دنیای امروز IT لزوم دسترسی سریع به اطلاعات سایت ها و سرورها بش از هر زمانی دیگر احساس میشوند. بطوری که موتورهای جستجوگر نیز یکی از ملاک های افزایش رتبه را سرعت لود سایت و سرور قرار داده اند.

یکی از راههای افزایش سرعت سایت ها در سرور استفاده از وب سرورهای سریع میباشد.

 

معمولا استفاده از وب سرور آپاچی رواج زیادی در سرورها دارد اما وب سرورهای مدرن تر با ساختار حرفه ای تر و مدرن تری چندین سال است که پا به عرضه رقابت گذاشته اند و بشدت در حال محبوب شدن هستند یکی از این وب سرورها Nginx نام دارد.

1x1.trans کانفیگ وب سرور انجین ایکس Nginx

 

وب سرور ها به طریق مختلفی اقدام به مدیریت درخواست ها  (connection ) می کنند

  •     برای هر درخواست یک process جدید درست می کنند
  •     برای هر درخواست یک process جدید درست می کنند در حالی که سیستم connection poll هم دارند که تا مدتی process ها را نگه می دارد و در صورتی که در آن زمان درخواست جدیدی بیاید از process های بیکار استفاده می کنند
  •     برای هر درخواست یک thread جدید درست می کنند
  •     برای هر درخواست یک thread جدید درست می کنند در حالی که سیستم thread poll هم دارند که تا مدتی thread ها را نگه می دارد و در صورتی که در آن زمان درخواست جدیدی بیاید از thread های بیکار استفاده می کنند
  •     یک process همه event ها را مدیریت می کند. (قبول درخواست، پاسخ به کاربر، خواندن داده و … )
  •     ترکیبات روش ها

Nginx از روش چهارم استفاده می کند به همراه ساخت process برای مجموعه از event ها … البته مقداری مشخص را در config مشخص می کند. همه این ها برای این است که بیشترین استفاده را از سیستم خود بکنیم.

به طور کلی باز کردن process و thread هزینه بر است و از آن مهمتر مدیریت اینهاست. وب سرورهایی شبیه Apache که  process و thread هستند با درخواست های زیاد به شدت درگیر مدیریت  process و thread می شوند که در نتیجه فشار زیاد تری به سرور می آورند

علاوه بر این که یک وب سرور است  reverse proxy و e-mail (IMAP/POP3) proxy هم هست … علاوه بر درخواست های http در خواست های مربوط به IMAP و POP3 هم می تواند از امکانات nginx استفاده کند. در این روش شما می توانید از روش ها loadbalancing و چیزهایی از این قبیل برای ایمیل استفاده کنید. البته شما می توانید حتی کارهای عجیب غریبی مثل authentication mail را هم از طریق nginx انجام دهید.

 

reverse proxy درخواست های بیرونی را به صورت صف شده و جاهای مختلف می فرستد

  •     reverse proxy ها موجودی سرور های شما را مخفی می کنند و همه ی دنیا شما را از دریچه reverse proxy می بینند.
  •     تمام درخواست ها از reverse proxy می گذرد پس جای مناسبی برای firewall ها و … است
  •     reverse proxy درخواست ها به صورت گسترده ای می تواند پخش کند.
  •     reverse proxy فشار را با cache کردن محتوای صفحات ثابت می تواند کم کند
  •     reverse proxy با فشرده سازی محتوای خروجی سرور ها می تواند زمان درخواست ها را کم کرده و پاسخ به درخواست ها را سریع تر کند.
  •     درخواست ها بین سرور reverse proxy و سرور اصلی به سرعت انجام می شود و connection در reverse proxy باز می ماند و سرور اصلی در گیر نمی شود. ( روش SpoonFeeding )

بدلیل خاص بودن وب سرور nginx کانفیگ حرفه ای آن نیاز به تجربه و دانش فنی بالا در زمینه کارکرد با این وب سرور دارد.

اگر وب سایت پربازدیدی دارید و یا سرور هاستینگ شما کند کار میکند این وب سرور بهترین گزینه برای شما میباشد.

از مزایای بسیار مفید nginx کاهش چشم گیر لود سرور میباشد و همچنین سرعت لود چند برابری نسبت به apache و مصرف منابع کمتر و برای وب سایت های پرترافیک بسیار مناسب است.

 

در صورت نیاز به کانفیگ وب سرور nginx دارید با تیم فنی ما تماس بگیرید تا به بهترین نحو و حرفه ای ترین حالت این وب سرور بر روی سرور شما نصب و تنظیم گردد

امتیاز 2.60 ( 5 رای )
اشتراک گذاری مطلب

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز