خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
خانه » کانفیگ سرور » کانفیگ و بهینه سازی Mysql دیتابیس سرور

کانفیگ و بهینه سازی Mysql دیتابیس سرور

1x1.trans کانفیگ و بهینه سازی Mysql دیتابیس سرور

امروزه تمامی سایت های اینترنتی از یک بانک اطلاعاتی برای ذخیره اطلاعات استفاده میکنند. یکی از محبوب ترین سیستم عای بانک اطلاعاتی که محبوب میلیون ها سرور و سایت میباشد Mysql Server نام دارد.

بطور خلاصه MySQL یک سرور SQL جمع و جور مناسب برای وب است، در حالی که SQL Server یک سرور SQL بسیار قویتر بوده و برای پیاده‌سازی دیتابیس های سازمانی بکار میرود.
SQL Server‌ فقط بر روی ویندوز کار میکند، در حالی که MySQL بر روی ویندوز، لینوکس و … کار میکند.

مثلا خود این سایت از MySQL استفاده میکند.

SQL Server محصول Microsft است و MySQL محصول گروه MySQL AB و یک پروژه Open Source است.

در ضمن، پرسیدن یک سوال حتی اگه خیلی ساده هم بنظر برسه شهامت میخواد. بهتره از اینه که آدم نپرسه و شرمنده خودش و دیگران بشه.

 (مای اس کیو ال – سرور) یک سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها متن‌باز است که توسط شرکت اوراکل توسعه، توزیع، و پشتیبانی می‌شود. این سامانه مدیریتی پایگاه داده، رایج ترین پایگاه داده متن باز (Open Source) و همراه همیشگی php محسوب می‌شود. MySQL سرور، یک پایگاه داده چند کاربره و چند ریسمانه است بدین معنا که این پایگاه داده به چندین کاربر اجازه استفاده همزمان از داده‌ها را می‌دهد و دسترسی افراد معتبر به داده‌ها را تسریع و تسهیل می‌ بخشد. اگرچه تاریخچه پیدایش MySQL به سال1979 بر می‌گردد اما عرضه عمومی آن از سال 1996 آغاز شده است.

1x1.trans کانفیگ و بهینه سازی Mysql دیتابیس سرور

نسخه‌های اولیه MySQL را به هیچ عنوان نمی‌ توان با نسخه‌های جدید آن مقایسه‌ نمود. نسخه‌های قدیمی به‌دلیل ماهیت عمومی سیستم عاملی که برای آن درنظر گرفته شده بودند (یعنی یونیکس و لینوکس‌های اولیه) دارای واسط کاربر چندان جالبی نبود و تمامی فرامین مربوط به طراحی و مدیریت بانک اطلاعاتی در آن‌ها از طریق دستورات خط فرمان انجام می‌گرفت. اما به‌ تدریج و با پیدایش محیط‌های گرافیکی توانمند و زیبا برای لینوکس‌، ‌‌MySQL نیز همانند سایر نرم‌ افزار‌های متن باز تحت لینوکس مراحل تکامل و بهینه شدن هسته و ابزارهای جانبی خود را پیمود تا به جایی رسید که اکنون به عنوان یکی از سریع‌ترین، کارآمد ترین و مقرون به صرفه‌ترین برنامه‌های بانک اطلاعاتی جهان به شمار می رود.

هر چه mysql سرور شما کانفیگ بهتری داشته باشد سرعت انصال به دیتابیس و پاسخ گرفتن Query های ارسالی به سرویس mysql سریعتر خواهد بود و در نتیجه سایت های سرور شما با سرعت بهترین لود میگردند.

در سرورهای پر بازدید و سایت هایی که در دیتابیس ها حجیم استفاده میکند کانفیگ و بهین هسازی mysql جایگاه ویزه ای دارد و بسیار حیاتی میباشد هم برای سرعت و هم برای ثبات بیشتر سرور شما .

1x1.trans کانفیگ و بهینه سازی Mysql دیتابیس سرور

کانفیگ mysql سرور نیاز به آشنایی با متغیر های کانفیگ این سرویس و دانش فنی کافی در زمینه این کار دارد.

برای کانفیگ mysql هیچ حالت مرجع و دقیقی وجود ندارد و مواردی که در برخی سایت ها درج شده است به هیچ وجه مطلق نیستند و مناسب کار شما نخواهد بود به این دلیل که کانفیگ صحیح mysql باید با توجه به مشخصات سخت افزاری سرور شما و مقدار کانکشن و کوئری های درخواستی روی این سرور بعد مانیتورینگ انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

در صورتیکه نیاز به کانفیگ و بهینه سازی اصولی Mysql سرور خود دارید تیم فنی Nginxweb با سالها تجربه در این زمینه این کار را به بهترین شکل برای شما انجام خواهد داد. اگر تمایل داشتید با کارشناسان ما تماس بگیرید .

امتیاز 3.86 ( 7 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تاکنون یک نظر ثبت شده است.

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب و مقالات متعلق به وب سایت انجین ایکس وب میباشد - طراحی شده توسط پارس تمز